Przejdź do treści strony

Kołowy Transporter Opancerzony 8x8 Rosomak

czytaj

Zobacz naszą ofertę

Część 4

Zakłady podejmują się opracowania konstrukcyjnego i produkcji urządzeń na potrzeby wojska

  • Polowe stanowisko kontroli i zespołów czołgu T-72 /SKZ-T-72/
  • Polowe stanowisko kontroli zespołów układu przeniesienia mocy wyrobu 765 /SKZ-BWP/
  • Polowe stanowisko kontroli silników pojazdów gąsienicowych SKS-G
  • Urządzenia do konserwacji i smarowania
  • Agregatu sprężarkowego
  • Agregatów prądotwórczych

W remoncie silników zakład podejmuje remont nowych silników takich jak:
Henschel, Ikarus, Star 200, Leyland, Jelcz.

Dla przemysłu górniczego WZM podejmuje remont reduktorów do przenośników taśmowych typu SKAT, SAMSON, RYBNIK, PTG, GWAREK.

Następnie WZM rozpoczęły prace nad modernizacją opancerzonych pojazdów rozpoznawczych BRDM-2. W rezultacie tych prac została stworzona cała rodzina zmodernizowanych pojazdów: od BRDM-2M96i poprzez BRDM-2B, BRDM-2A i BRDM-2M96iK "Szakal".

W 2001 roku MON ogłosiło przetarg na dostawę Kołowych Transporterów Opancerzonych (KTO) dla polskiej armii. W przetargu tym WZM zaoferowały modułowy pojazd opancerzony czwartej generacji AMV w wersji 8x8 i 6x6 konstrukcji fińskiego koncernu Patria, uzbrojony w system wieżowy Hitfist 30 mm produkcji włoskiej firmy Oto Melara.

Oferta WZM w ramach prowadzonego postępowania została wyłoniona jako najlepsza w związku z czym 15.04.2003r. została zawarta umowa pomiędzy MON a WZM na dostawę 690 Kołowych Transporterów Opancerzonych „Rosomak”. Kolejnym ważnym krokiem WZM było przekształcenie Wojskowych Zakładów Mechanicznych Przedsiębiorstwo Państwowe na Wojskowe Zakłady Mechaniczne Spółka Akcyjna, co miało miejsce 01.05.2005r.

W kwietniu 2005 r. ruszyła produkcja licencyjna Kołowego Transportera Opancerzonego "Rosomak" tym samym WZM S.A. przejęło odpowiedzialność za produkcję.

← Część 3 | Część 1 →

Ostatnia aktualizacja: 30 listopada 2011r.